duminică, 14 februarie 2010

Despre libertatea constiintei . Si despre libertatea de expresie . IV - Epilog


La mai putin de un an de la experienta avuta pe lista d-lui Lengyel , unul dintre participantii de atunci la dialogul in cauza face urmatoarele precizari pe marginea unei spete asemanatoare :
Subject Re: [conservarea_biodiversitatii] Eryx jaculus
Sent Date 02-08-2010 1:14:22 PM
Reply-To conservarea_biodiversitatii@yahoogroups.com
To conservarea_biodiversitatii@yahoogroups.com
Era o problema de principiu...cand postezi un mesaj pe un forum...si blochezi postarea unei replici doar pentru ca esti moderator si nu-ti convine acel mesaj...atunci ceva nu este in regula...mi se pare o lipsa de respect fata de toti cei care au acceptat sa intre pe acel forum...
Irinel E. Popescu, PhD
Associate Professor
Department of Animal Biology
Faculty of Biology
Al. I. Cuza University
Bd. Carol I nr. 11, 700506 Iasi, Romania
E-mail: irinellus@

Nu cred ca e nevoie de vreun comentariu …


Drept epilog , cateva idei citate aproximativ din opera unui ganditor roman interbelic , al carui nume nu o sa-l specific din simplul motiv ca ar muta atentia de pe fond la chestiuni formale . Deci :

“In esenta , exista trei moduri de a vedea lumea . Unul e idealismul , dupa care singura realitate e ideea , materia si fenomenele nefiind decat iluzii proiectate de aceasta . 

Diametral opus idealismului , materialismul nu accepta decat materia si energia fizica . Lumea materialistilor este rezultatul hazardului , a intamplarii oarbe . Ceea ce este monstruos de ilogic in aceasta doctrina este stradania apologetilor de a formula legile intamplarii oarbe , de a organiza haosul dupa conceptia lor mecanicista . Aceasta ontologie monstruoasa si ilogica pretinde ca viata este un accident si reduce istoria omenirii la o simpla lupta pentru stomac . Determinat de aceasta lupta , omul este un animal care nu poate fi facut responsabil moral . 

Al treilea mod de a intelege Universul este spiritualismul . Ontologic , spiritul este afirmat iar materia este netagaduita . Dar spiritul este primordial . Ordinea cosmica este opera spiritului . Omul nu este nici umbra iresponsabil spanzurata de o idee , nici animalul decerebrat si redus la ritmul mecanic si intamplator al determinismului materialist .
_________________________________________________________________________________________

Hazardul  exclude moralitatea si ne conduce catre o societate pulverizata in indivizi de un egoism feroce . Astfel devenita , aceasta societate balanseaza intre formele extreme ale materialismului , care sunt individualismul capitalist si turma comunista , la limita similare si avand acelasi scop exclusiv material si aceeasi finaliate cumplita .

Principiul razboinic al egoismelor contrare nimiceste sentimentul solidaritatii umane . Daca suntem jucarii ale intamplarii oarbe , atunci este firesc sa traim exclusiv in prezent , intr-un perpetuu provizorat , detasati de orice responsabilitate si de orice moralitate , Solidaritatea nu are sens . Fidelitatea nu exista . Exista  in  schimb tradarile , afirmate cu un cinism diabolic drept exemple de conduita . Exista , dupa aceasta doctrina , iubirea de neam ? Iubirea de patrie ? Iubirea pentru inaintasi ? Iubirea pentru urmasi ?  Nu . Exista numai tradarea tuturor acestora . Materialistul este interesat doar de succesul personal , adica de satisfacerea imediata a bestialitatii sale razvratite . 

Haosul pe care il traieste lumea actuala este consecinta acestei ontologii monstruoase si irationale . Daca hazardul a fost cauza primara , haosul va fi consecinta finala …

Niciun comentariu: