joi, 1 august 2013

Desi art. 16 din Constitutia Romaniei prevede egalitatea tuturor cetatenilor in fata legii , …



… in viata de zi cu zi unii cetateni sunt mai egali decat altii . Acei unii sunt , in marea lor majoritate , reprezentantii autoritatilor publice , adica exact acele autoritati* obligate sa vegheze la respectarea prevederilor amintite .
...

In cursul acestei seri , cu ocazia deschiderii “festivalului de muzică academică şi curs de măestrie Academia Sighisoara” (alt festival păpător de bani publici) , vanzoleala mare in Cetate . Evident ca parte dintre invitati (oameni subtiri , reprezentanti ai elitei) au preferat sa descinda la deschidere direct din automobile , chiar daca aceasta preferinta a insemnat incalcarea fatisa a HCL 128/2011 …

Printre acesti invitati , si cativa reprezentati ai Consiliului Judetean Mures , care au fost indrumati sa-si parcheze unul dintre autoturisme in proximitatea unui indicator de circulatie care interzicea inclusiv stationarea . Cel care i-a indrumat a fost nimeni altul decat mai vechea noastra cunostinta Nerisanu Dorian , lucrator al Politiei Locale .

La observatia mea legitima , numitul Nerisanu mi-a replicat , evident agasat , ca “autovehicolul apartine unei delegatii oficiale” si “io l-am pus acolo” . I-am amintit ca pentru exact aceiasi fapta , dar in alt context , a dispus pe loc amendarea contravenientului cu suma de 70 de lei . I-am reamintit si prevederile art. 16 din Constitutie . In plus , deranjat de iritarea manifestata si de felul in care a inteles sa-mi raspunda , i-am mai reamintit si ca haina statului presupune (printre altele) respectarea celui care isi trage de la gura sa o plateasca si i-am sugerat sa fie cu bagare de seama la modul in care isi indeplineste obligatiile de serviciu .



...
Ca un facut cu adevarat premonitoriu , cu cateva ceasuri mai devreme am inaintat Primariei Sighisoara si Politiei Locale urmatoarea adresa :  

Voi reveni asupra subiectului . 


* Articolul 16 din Constitutia Romaniei

(1) Cetăţenii sunt egali în faţa legii şi a autorităţilor publice, fără privilegii şi fără discriminări.
(2) Nimeni nu este mai presus de lege.  (Nici macar "delegatiile oficiale" , n.m.)
.

Niciun comentariu: