sâmbătă, 31 octombrie 2009

Romania , dupa 20 de ani

Au trecut 20 de ani de cand ne-am vazut visul cu ochii : am scapat si de Ceausescu , si de comunism . Ne-am castigat libertatea . Si am intrat in randul “lumii civilizate” .

Ne-au impins in strada foamea si frigul din case* . Ajutati si stimulati , evident dezinteresat , de cativa profesionisti aflati , evident intamplator , in zona , am daramat “comunismul” . Si ne-am bucurat . Iar cand Ceausescu a fost tarat la zid si omorat , am incercat senzatia ca se face , cumva , dreptate .

Sa vedem cum stau lucrurile azi . Spre deosebire de acum 20 de ani , cunosc nemijlocit oameni care sufera de foame . Si care dorm in frig . Cunosc oameni care si-au pierdut casa si au ramas pe drumuri . Cunosc oameni disperati . Cunosc oameni care au muncit 45 de ani pentru o pensie care nu le ajunge nici pentru medicamente . Si care se sting cu zile . Cunosc batrani ai caror copii si-au luat lumea-n cap si au plecat incotro au vazut cu ochii .

Si vad o hoarda de nemernici care adorm si se trezesc avand in gand un singur lucru : cum si de unde sa-si mai umfle averea . Si puterea . Care vand si care cumpara oricand , orice si pe oricine . Si care s-au inhaitat in adevarate caste : casta politicienilor , casta magistratilor , a notarilor , a avocatilor , a executorilor , a bancherilor , a “operatorilor” , a lichidatorilor , a functionarilor “de stat” , s.a.m.d. . Toti tipa , pe intrecute , ca ne sunt necesari . Ca sunt de neinlocuit . Toti striga ca fara ei ne-am duce de rapa si ne-am prabusi in anarhie . Toti ne paraziteaza , toti ne jefuiesc si toti ne fura din viata .

Acum 20 de ani nu datoram nimic nimanui . Ba aveam si vreo 3 miliarde de dolari dati cu imprumut . Azi suntem datori vanduti pana la a saptea spita . Unde sunt banii imprumutati in numele si in contul nostru ? Cum s-au volatilizat cei peste 100 de miliarde de dolari imprumutati ? Unde a disparut flota ? Unde si cum a disparut munca de zeci de ani a unui popor intreg ?

Pana acum 20 de ani construiam blocuri , scoli si spitale . In ultimii 20 de ani nu am construit decat hoteluri , banci , vile si biserici . Fiecare popa cu biserica lui . Fiecare lacusta , fiecare parazit , cu viloiu’ propriu . Si oriunde intorci capul vezi numai sedii de banci si birouri de avocati si de notari .

Avem farmacie langa farmacie , dar ne mor batranii cu zile . Ne pleaca copiii in bajenie . Ne napadesc strainii si ne coplesesc tiganii . Noi stam , in transa , “la televizor” . Si schimbam canalele . Asta este singura libertate pe care am “castigat-o” : sa butonam telecomanda si sa alegem canalul care sa ne tampeasca si sa ne amorteasca .

Si-atunci ajung sa ma intreb : de ce l-am omorat pe Ceausescu ?

P.S. Avocatilor sistemului “democratic” le sugerez sa caste bine ochii . Traim vremuri interesante . Putem vedea pe viu cat de usor un “sef de stat” constitutional ales , avand suportul unui popor abuzat si abrutizat si ajutorul catorva netrebnici lipsiti de scrupule , poate deveni un autocrat . Si ganditi-va : daca o starpitura hoata si primitiva poate ajunge atat de departe , ce se va intampla cand se va ridica un Conducator adevarat ? Asa , cam ca Zelea Codreanu . Sau ca Antonescu .

Iar nemernicilor le spun : nu va opriti . Dati-i inainte . Impletiti , de zor , funiile de care o sa atarnati …


* personal nu am suferit de foame sau de frig nici macar un singur minut , si nici nu tin minte ca cineva din anturajul meu sa se fi aflat intr-o asemenea situatie .

Niciun comentariu: