miercuri, 24 decembrie 2014

Au murit in decembrie '89 ca sa ce ?...



Zilele astea am fost ingretosat pana la voma de reclamele si emisiunile avand drept subiect "revolutia" zisa si "romana". Data fiind inflatia de productii pe aceasta tema, una mai necinstita si mai tendentioasa ca alta, o sa ma opresc, scurt, asupra a doua asemenea facaturi, ilustrative, in opinia mea, pentru fenomen :

- "Adevarul" editia on-line prezinta un colaj de secvente filmate in decembrie '89 si stupid intitulate "Moartea Ceausestilor si renasterea Romaniei".
In primul rand, Ceausescu n-a murit asa, pur si simplu, ci a fost asasinat.
In al doilea rand, cum o fi renascut Romania cand ne-am cedat independenta si suveranitatea si am devenit colonie occidentala ? Cum a renascut Romania cand marcam un declin demografic mai mare decat in ambele razboaie mondiale luate la un loc ? Cum a renascut Romania cand nu mai avem industrie, nu mai avem agricultura, am pierdut controlul finantelor, am cedat resursele naturale si am ajuns la un pas de dezmembrarea teritoriala ?

- Antena 3 repeta de cateva zile cu o frecventa nesanatoasa o reclama care sustine ca "Sunteti liberi sa urmariti acest program multumita eroilor-martiri ai revolutiei romane" urmata imediat de miorlaiturile unei proaste cu accent de moldoveanca rupta de foame care da pe gaura gurii ceva de genul "Vrem un trai si o viata mai buna, vrem tinerii sa fie liberi" ...
Trei cuvinte, cinci minciuni : nu suntem liberi, cei care au murit ca prostii nu pot fi considerati nici macar martiri (martiriul presupune sa mori voluntar pentru o convingere), iar "revolutia" nu a fost revolutie si nu a fost nici "romana", ci lovitura de stat initiata si desavarsita de straini in folosul lor, cu participarea noastra.
        In rest, lucrurile raman (deocamdata) cum au fost stabilite la Ialta ...
.

Niciun comentariu: