duminică, 17 aprilie 2011

Saptamana viitoare , inca o sedinta extraordinara a Consiliului Local Sighisoara …


… pe tema “Regulamentului de trafic in Cetatea medievala – Zona protejata cu valoare UNESCO”.


Se pare ca Regulamentul care va fi supus aprobarii va fi cel impus de omniprezentul cuplu de operatori in turism Lazar & Ratiu (respectiv beneficiarii discutabilului parteneriat public-privat Hotel Sighisoara) .

Cine si de ce sustine cu atata indarjire actuala stare de fapt ?

In primul rand , o mana de operatori in turism , in cap cu amintitul cuplu . De ce vor acesti adevarati stalpi ai comunitatii o Cetate parcare cu plata ? Exclusiv pentru indestularea proprie .

Interesul acestor nemernici nesimtiti , lacomi si abuzivi rezoneaza perfect cu interesul altei categorii de lacomi : “politicienii” . Umbla vorba ca reprezentantii PSD-ului , in cap cu onor viceprimarul Savu , ar fi direct interesati de mentinerea barierei si a accesului auto contra cost in Cetate . De ce ? Probabil pentru bani . Bani pentru partid si posibil nu numai . Bariera de la baza Cetatii este o adevarata masina de facut bani aflata la indemana PSD-ului . Surse avizate (chiar daca nu foarte credibile) sustin ca in 6 luni de sezon turistic amintita bariera ar produce , zilnic , peste 4 mii de lei . Asta exact in timp ce redeventa primita de bugetul local ar fi de 4 lei pe zi (luati aceasta afirmatie , deocamdata , cu titlu de inventar) . Cum si in extrasezon bariera se ridica si coboara , discutam de sume care pot depasi lejer sfertul de milion de euro anual . Concluzionand , as putea afirma ca cei care au bariera , au mandatul si milionul . De euro . Dar nu afirm . Tot deocamdata .

Ambele categorii de ticalosi (respectiv si operatorii , si politicienii) afirma ca sustin mentinerea accesului auto platit in "Cetatea medievala – Zona protejata cu valoare UNESCO” exclusiv din grija pe care o poarta comunitatii . Daca li se cere sa dezvolte subiectul , operatorii pun placa cu “fara turism , Sighisoara e moarta” (adica jumulim turistii pentru voi , sighisoreni nerecunoscatori) , iar politicienii ii dau cu “veniturile la buget” . Cata nesimtire cuprinde acest tip de sustineri este usor de verificat : cautati , pe Internet , opiniile turistilor despre Sighisoara si doi , verificati cat castiga bugetul local de pe urma parteneriatelor public-private …     

In alta ordine de idei , se pare ca reprezentantii PNL-ului au fost avertizati , pe cale ierarhica , sa termine cu sicanele si sa voteze , fara alte discutii , cot la cot cu PSD-ul . Evident , in favoarea mentinerii actualului status quo al Cetatii .

In ceea ce priveste atitudinea primarelui , acesta joaca , ca de obicei , la toate capetele posibile si ne tine de prosti pe toti . Fara exceptie .   

Una peste alta , se pare ca s-a batut palma : accesul in Cetate nu va fi restrictionat , ci numai conditionat . Ai bani - urci cu masina , n-ai bani - o iei pe jos . Si sa nu uit : e posibil sa creasca taxa . In acest caz , bariera va produce si mai vartos . Si toata lumea care conteaza va fi multumita . Si apropitarii barierei , si Partidul , si apropitarii de parteneriate public-private , si sustinatorii Regulamentului . Restul lumii , adica cei care nu conteaza , vor pierde . Si locuitorii Cetatii (atatia cati am mai ramas) , si turistii (care vor fi obligati sa inghita praf si sa faca slalom printre masini) , si bugetul local (care va castiga , in continuare , o uluitoare redeventa de 4 lei pe zi care se vor adauga celor 56 euro/lunar platiti in contul "parteneriatului" Hotel Sighisoara) . Iar “situl UNESCO” , “ultima cetate medevala locuita din Europa” , va ramane , in continuare ,  parcare privata cu plata , la dispozitia partenerilor operatori .

In final , daca lucrurile stau asa , asta va ramane dupa administratia Danasan : o Cetate cu versantii defrisati si sufocata de masini .
________________________________________________________

In cazul in care nu se va tine cont de vointa unei parti importante a locuitorilor Cetatii (printre care ma numar) , ca prim pas voi ataca Regulamentul in contencios . Apoi voi sesiza Parchetul General in legatura cu aspectele neclare ale celor doua parteneriate public-private amintite anterior (bariera si Hotel Sighisoara) . In cazul in care voi gasi o justificare legala , ma voi indrepta impotriva Consiliului Local , pe de o parte , si a consilierilor care vor vota pentru transformarea Cetatii in parcare cu plata , pe de alta , s.a.m.d. .

S.a.m.d.-ul asta va cuprinde , gradual si indiferent de consecinte , atata cat va fi necesar pentru a salva , daca se va putea , ceea ce mai poate fi salvat din Cetate .   


 
UPDATE (luni , 18 aprilie , 22.54) :

Sedinta extraordinara a CL s-a consumat azi . In pofida informatiilor care mi-au fost livrate , prieteneste , pe o filiera (pana acum) credibila , nu s-a discutat Regulamentul de trafic in Cetate ci o chestiune aflata in legatura directa cu acest Regulament , respectiv chestiunea contractului de concesiune a parcarilor incheiat intre Primarie si SC Boss Company SRL .

Consilierii au fost informati ca Institutia Prefectului Judetului Mures , cu adresa 3020/SIV/Dos. 12 din 23.03.2011 , a constatat (dupa nu mai putin de 6 ani) “… ca prelungirea cu 10 ani a contractului de concesiune nr. 12171/13.06.2005 încheiat cu S.C. Boss Company S.R.L. privind activitatea de administrare a parcarilor din Municipiul Sighisoara, este nelegala si a fost fraudata legea, motiv pentru care se impune intrarea în legalitate, …” . Amintesc ca prelungirea s-a consumat in 28.02.2008 , adica exact inaintea alegerilor locale . Fara comentarii .    

Sprijinind pe aceasta adresa , primarul municipiului solicita consilierilor modificarea HCL 45/28.02.2008 in sensul rezilierii contractului de concesiune nr. 12.171/13.06.2005 incepand cu 13.06.2011 si clarificarea si “reglementarea investitiilor nerealizate de SC Boss Company SRL pana la concurenta sumei de 710.000 lei (cca. 175.000 euro) . Nici un singur cuvintel despre cine raspunde pentru "fraudarea legii" . Fara comentarii .    

Una peste alta , intre iubitorii (de sighisoreni) se consuma lucruri ciudate . Si nu numai intre acestia . Astept sa intru in posesia procesului-verbal de sedinta (si a altor cateva documente) si voi dezvolta .

4 comentarii:

Anonim spunea...

Stimate domnule Staicu,

văd că sunteţi (pe drept cuvânt) foarte preocupat de problema circulaţiei autovehiculelor în Cetatea Medievală. Cred şi eu că e nevoie să se tranşeze această problemă, dar într-un mod onest şi echilibrat.

În ceea ce priveşte analiza dedesupturilor problemei, mă tem că neavând toate elementele, trageţi concluzii pripite.

Pe scurt, acest complicat război se prezintă cam aşa: Gaşca (cu G), care nu are culoare politică, compusă din hotelieri (Burlacu, Joker, Raţiu) îl are la mână pe primar (din cauza procesului penal iniţiat de D. N. A. legat de concesiunea cu firma Multibrain SRL).

În acelaşi timp, mişcarea surprinzătoare din vara trecută, când Iulian Sîrbu l-a detronat pentru scurt timp de la conducerea PSD Sighişoara, precum şi faptul că I. S. nu poate fi şantajat, a pus în mişcare Gaşca (ajutată, evident de D. D.), care s-a mobilizat "să-l termine" pe I. S.

Din perspectiva acelor personaje (domni nu pot fi numiţi, e greu să le spui chiar oameni) rezilierea contractului firmei Boss Company ar echivala cu scoaterea definitiv din scena politică, dar şi economică, a lui I. S.

Acest război surd s-a complicat atunci când şi membrul din umbră al Găştii, sen. Başa, a fost lovit acolo unde-l durea mai rău: în teleson. Chiar dacă acum trei ani, P. B. şi D. D. erau ca doi fraţi, acum sunt nefârtaţi. Venirea RDS&RCS se pare că a fost pusă la cale de D. D. şi executată de vicele Savu. De aici provine şi încercarea de schimbare a vicelui.

În rezumat, Gaşca se tot chinuie să rezilieze contractul de concesiune al părcărilor în municipiul Sighişoara şi al accesului în Cetatea medievală (denumirea oficială a serviciului public concesionat), n-au avut "cojones" să facă ei înşişi (Consiliul local sau primarul) primul pas, aşa încât (ca toţi laşii) au apelat la un al treilea - prefectul Paşcanu. Care prefect a grăit (se pare): "Vă ajut să scăpaţi de I. S., dar daţi PD-ului funcţia de vice-primar".

Şi-am încălecat pe-o şea şi v-am spus poveste-aşa.

AlergicLaPortocale

Florin Staicu spunea...

Stimabile ,

Sa-mi indicati , va rog , si mie , concluziile pripite pe care vi se pare ca le-am tras . Pana cand veti reusi s-o faceti , renuntati la temeri in ceea ce ma priveste .

Presupunerile d-vs. in legatura cu mancatoriile din cooperativa locala (respectiv judeteana) ma intereseaza in plan cu totul secundar si numai in masura in care ma ajuta sa ma opun abuzurilor care imi incalca drepturile si interesele legitime .

Pe de alta parte , poate este util sa precizez ca am afirmat in repetate randuri ca detest politica si nu dau doi bani pe politicieni (cu foarte putine exceptii) . Asemenea , am afirmat nu o data ca pretinsii politicieni nu sunt interesati si cei mai multi nici macar nu inteleg doctrinele politice (recenta vira a PDL-ului este ilustrativa) . In fapt , majoritatea lor vad in politica nimic altceva decat o cale catre japcuirea banului public .

In alta ordine de idei , nu pot sa nu observ ca aveti o slabiciune ireprimabila pentru I.S. (Iulian Sarbu) , pe care il vedeti nesantajabil . Dati-mi voie sa fiu sceptic .

Una peste alta , pe mine ma intereseaza o Cetate cu cat mai putine masini . In rest , nu-mi fac iluzii : chiar daca bariera va trece in administrarea Primariei , cetatenii nu vor vedea vreo diferenta . Diferenta o vor simti strict abonatii la banii bugetului local .

In incheiere , as vrea sa stiu cum vedeti , mai exact , “transarea problemei circulaţiei autovehiculelor în Cetatea Medievală* într-un mod onest şi echilibrat” ? Si poate va decideti sa si semnati cu nume si prenume ceea ce sustineti ; nu va ascund ca as aprecia aceasta asumare ca pe o proba de onestitate ...


* Nu va zgarie pe creier contradictia in termeni ? Stiu ca nu vremurile sunt supt om, ci bietul om supt vremuri , dar nici chiar asa : si “cetate medievala” care sa atraga puhoaie de turisti cu buzunare bine garnisite , si “circulatia autovehiculelor” , si parcari-stiva …

Anonim spunea...

"Bariera de la baza Cetatii este o adevarata masina de facut bani aflata la indemana PSD-ului ."

Omu' cu dricu' este de aceeaşi părere - ce fain ar fi să devină maşina de făcut bani a Asociaţiei Turistice (că tot vine în curând Festivalu').

Păi, dacă I. S. era şantajabil, n-ar fi procedat Gaşca până acum la forţarea cedării contractului (o gărduţă, un dna, pretenarii "ştie" ce şi cum)?

Aşa cum nici dumneavoastră nu vă dezvăluiţi sursele, îngăduiţi-mi acelaşi privilegiu.

Tranşarea problemei? Există mai multe variante: car-free (nici o maşină nu trece de barieră), no-parking (maşinile urcă, dar nu parchează), parking on designated plots (se amenajează locuri de parcare cât mai ascunse vederii şi cât mai puţin intrusiv), parking-everywhere (o catastrofă).

Cea mai echilibrată este cea fără staţionare sau cu staţionare foarte scurtă (se practică în Europa vestică). Dar mai înainte de toate este nevoie de consecvenţă în aplicarea regulii, indiferent care ar fi aceea.

ALP

Florin Staicu spunea...

Observ ca nu doriti sa va asumati sustinerile . De ce ?

Mai observ o usoara inconsecventa logica : daca cooperativa nu ar fi considerat de cuviinta (oportun , acceptabil) , I.S. n-ar fi pupat niciodata nici parcarile , nici bariera si nici o prelungire a concesiunii pe 10 (zece) ani in ajun de alegeri . Sau poate credeti ca le-a primit cu titlu de premiu pentru integritate ? Si cum va explicati neasteptata accedere la functia de presedinte al PSD local in competitie cu un primar in exercitiu ?

Repet : dati-mi voie sa fiu sceptic in ceea ce il priveste pe I.S. . Pot sa va asigur ca am motive temeinice . Parte din ele le voi publica , foarte probabil , cat de curand …

Vis-à-vis de metoda de rezolvare echilibrata a problemei circulatiei auto in Cetatea medievala agreata de d-vs. , o singura remarca : nu suntem in vestul Europei , ci la granita Balcanilor . Credeti sincer ca un posesor de gipan negru scapat in Cetate va stationa scurt si va cauta “un loc de parcare cat mai ascuns vederii” , sau isi va protapi dricu’ in mijlocul Pietei Cetatii sau fix in usa Hotelului Sighisoara ?