vineri, 14 ianuarie 2011

Turisti despre Sighisoara (I)


Fiind prezumat de catre iubitorii de sighisoreni cum ca as fi nu numai carcotas , ci si de rea-credinta , m-am gandit ca ar fi util sa caut si sa public opiniile (despre Sighisoara) unor turisti care ne-au vizitat si au vazut ceea ce era de vazut .

Iata doua dintre aceste opinii , publicate drept comentarii la un articol pe care il gasiti aici . Precizez ca nu sunt chiar intru totul de acord cu parerile exprimate (vezi , de ex. , partea cu ardelenii tâmpi care tin sa ridiculizeze turistul pe motiv ca  ar fi  moldovean) , dar le gasesc interesante si , in mare masura , pertinente .

As fi curios sa aflu parerile alesilor (respectiv ale operatorilor) vis a vis de asemenea opinii ...
 


“Sighisoara. Ce sa spun? Un oras frumos,splendid,plin de traditie …..dar care la fel ca orice lucru placut din Romania , nu stie sa se vanda. Peripetiile incep de cum ajungi in centru unde orice colt de strada se plateste. Nu asta ar fi o problema ci faptul ca nu ai cui ,umbli cate jumatate de ora ca sa prinzi un individ cu figura acra si plictisit de ceea ce face ca sa-i dai banii. Cand te intorci la masina gasesti trei care fac poze si mai stai jumatate de ora sa te certi cu ei , protestezi cu biletele in mana in timp ce ei te trateaza ca pe un hot si-ti explica cu nonsalanta ca daca te judeci cu primaria recuperezi amenzile cu care te ameninta. Nu vad abuzul,nu stiu sa poarte o discutie,nu esti in fata lor decat un paria,un nimeni care trebuieste adus la tacere. Dupa ce lamuresti problema vizitezi un oras rascolit de transee , de noroiaie si faci un slalom de neuitat printre buldozere si camioane cu piatra in timp ce plamanii ti se bucura de mirosul de praf si motorina ,cauti un loc printre borduri si trotuare smulse ca sa faci o poza ca amintire dar….singura amintire ramane noroiul de pe hainele si bocancii tai,de filmat ceva nici nu se poate pune problema,doar tarabe ca la piata cocotate pe movile de noroi. Vrei sa cumperi ceva?cramponeaza-te bine ca sa nu o iei la vale!. Mergi la banca sa scoti niste bani ,sighisorenii fiind ardeleni pursange binenteles ca nu se pot abtine sa te ridiculizeze putin,sa-si dea coate ca esti moldovean. Te simti bine,ca un mutant,ca un extraterestru la care se uita toti cu o expresie tampa pe fata si cu zambete ironice in coltul gurii.In final le cer scuze sighisorenilor de treaba si va spun adevarata durere. Si eu sunt sighisorean,nascut si copilarit pe meleagurile voastre , am plecat printr-o imprejurare si sincer….orasul pe care nu il puteam uita mi-a lasat un gust mai mult decat amar si mi-a reamintit ca nu sunt decat un turist roman care beneficiaza oriunde de aceleasi servicii de proasta calitate care sunt in toata tara. Valoarea mea de turist nu este recunoscuta decat la bulgari ,la turci ,la arabi si in Europa ,in Romania nefiind decat un roman care trebuie sa lase banii si sa dispara cat mai repede ca sa faca loc altui roman bun de jecmanit.Rusine Sighisoara! Va intreb acuma, v-am vizitat o data si inima pe mine ma tragea sa o fac ,dar…oare ma voi mai intoarce? Ce sa spum de un strain ? Nu asa se atrag turistii! Nu cu indiferenta si aroganta vinzi ceva! Turistii nu sunt orbi si nimica nu se uita,din contra…se impartaseste si la altii. Mai iesiti si voi in lume……………”



“Mda sighisoara recunosc ca a trecut ceva vreme de cand am fost sa vizitez sighisoara de trecut prin centru am trecut de mai multe ori in ultimu as .. ce am sa va poveste eu aici ii ce mi sa intamplat cam cu 1 an in urma ..

Cum mergi ajungi in Sighisoara drum frumos pe mai multe benzi oameni multi care asteapta la trecerea de pietoni aa frumos parca nu esti in romania … iti parchezi masina intr-o parcare oarecare apare unu .. nene nene parcarea trebuie platita , cat face ? 6 lei bine dai la omu bani si iti continui drumu asta cu conditia ca nu vrei sa urci in centate cu masina lucru care te costa vreo 25 de lei ..bine urci in cetate , in cetate mizeria praf tigani plin de tarabe cu chinezari pahare farfuri de toata jena Dracula Transilvania rahaturi deastea … vrei sa urci in in miricul “Turnul cu Ceas, clădire medievală în care se găseşte Muzeul de Istorie din Sighişoara. Muzeul deţine câteva piese valoroase din perioada dacică ” vrei sa urci 3 sau 4 lei pentru studenti vrei sa faci poze nene 20 de lei vrei sa filmezi 25 sau 30 de lei … nu mersi ma multumesc cu vizitatu ..incepi sa urci cladire veche podele de lemn scartie toate dar asta face parte din farmec peste tot afise daca vrei poze filme platesti extra cate un tip prin fiecare camera care probabil verifica aceasta regula PESTE TOT afise cu ca rugam nu atingeti exponatele wtf .. o roata de mora “probabil din era dacilor” ca alcumva nu inteleg ce se putea distruge prin atingere poate prafu de pe ea .. ma rog cat despre valoroasa colectie de obiecte ce mi-a ramas intiparit in luma a fost un set de instrumente chirurgicale pentru obstretica-ginecologie , mare interes din partea acea colectie , ajungi sus mecanismu ceasului se vede frumos acolo poti sa iesi sa mirosi aeru te poti arunca usor de pe turn pentru ca nu este nimic care sa te impiedice ..

bun coboram din turnu de cea ajungem langa la un muzeu daca-mi aduc eu bine aminte .. Muzeu de arme medievale ….aaa uu aici ii de noi hai sa vedem din nou 3-4 ( filmat pozat extra ) bun intram in muzceu in prima camera o doamna ne da biletu ne invita sa vizitam intram in stanga maxim dar maxim am zis 10 arme pumnale ceva lanci , sabi cu lama curba .. ma rog niste armuri chestie deastea camera nu avea alta usa no ce sa zic sigur pe dreapta ii mai mare na intoarcem in camera din drepta intrari .. acolo supriza aceasi poveste 10 arme fara alta usa bine ne intoarcem la doamna poate am ratat ceva din pacate nu ( sau poate din fericire ) atat a fost tot bine iesim

vrem sa urcam la Biserica din Deal …dorim sa intram iara platim 3 lei taxa nu avem voie sa filmam ( lacas de cult domnule ) nu avem voie sa facem poze ( strici domnule picturile cu blitzu tau nu-i voie ) bine tin sa mentionez ca aici a fost singuru loc in care tipu parea interesat sa ne explice ceva , intram pe pereti nu era nimic erau goi probabil vizitam cripta de sub altar cripta care era un fel de santier dezolant mizerie praf si miros de umezeala nu cred ca am poposit 3 minute am plecat foarte bine dispus … cu memorie excursie intr-un oras european unde am vizitat multe locatii superbe fara sa platesc nimic ..oricum ceea ce-i ciudat sunt preturile si nr mare de turisti care ajung la sighisoara ..”


Niciun comentariu: