duminică, 26 august 2012

Basismul imbecilizeaza ?



Constat la unii (hai sa le zic) cunoscuti ai mei ce au ca numitor comun admiratia pentru zbanghiu tot mai frecvente manifestari si atitudini ciudate .

Sa-l luam drept exemplu ilustrativ pe dl. judecator Cristi Danilet , membru CSM (asa se recomanda) :

Il cunosc de ceva vreme asa cum cunosc o multime de alte persoane publice : indirect . Fara sa fi nutrit vreo simpatie pentru d-lui* , dar si fara sa-mi fi fost din cale afara de antipatic , l-am urmarit sporadic .

Acum cateva zile , citindu-i postarea intitulata "Cine ataca procurorii risca inchisoarea" , i-am adresat urmatoarele randuri :


Draga d-le Danilet ,

Citindu-va productia , prin fata ochilor au inceput sa-mi joace nemuritoarele versuri “Dai în mine ? Dai în fabrici şi uzine (…)” …

Poate nu strica sa va reamintesc ca inainte de asa zisa revolutie , sa ataci un militian sau un procuror (judecatorul avea o autoritate si o pozitie ceva mai incerta) era o crima odioasa , pedepsita prompt si cu maxima severitate (intre noi fie vorba , ce timpuri …) .

Cu toate astea – sau poate si din acest motiv – in 22.12.1989 , in comuna Dealu , jud. Harghita , plutonierul de militie Cheuchişan Teofil este linsat , jupuit cu furculita si apoi incendiat . Omorul s-a petrecut in prezenta intregii suflari a localitatii (inclusiv a sotiei si a celor doi copii ai celui ucis) . Nimeni nu a intervenit in favoarea militianului .

In aceiasi zi , maiorul Agache , seful militiei economice din Odorheiu Secuiesc , este linsat de multime in centrul orasului . Cadavrul a fost profanat si mutilat .

Alt exemplu ilustrativ pentru punctul meu de vedere : in 21.12.1989 , in Cugir , sunt linsati militienii Valentin Pop şi Ilie Staicu . Cadavrele au fost profanate , mutilate , si apoi incendiate .

… Si nu uitati : actualul aparat represiv (hait , ca mi-a scapat) nu poate fi nici macar comparat cu precedentul .

Intelegeti cata valoare au amenintarile d-vs. in perspectiva unor “tulburari” adevarate ? Ati incercat sa estimati probabilitatea unor asemenea evenimente in viitorul apropiat ? Tinand cont de intregul context , inclusiv de gradul actual de (sa zicem) dezinhibitie al maselor , va puteti inchipui o dinamica a desfasurarii “evenimentelor” ?

… Asa ca ce sa zic ?… Dati-i inainte . Abuzand de putere si pretinzand o intangibilitate si o impunitate dincolo de orice bun simt (ma refer la casta magistratilor in general) , sfidati si intaratati , in continuare , masele . Cu cat o faceti mai temeinic si mai fara pardon , cu atata scurtam chinul . Mie mi se pare ca sunteti pe drumul cel bun …

(Comentariu prin florin staicu — 19/08/2012 @ 12:50 AM)  


Iata ce-mi raspunde dl. Danilet , pe care marturisesc ca l-am suspectat (si-l suspectez) de multe , mai putin de prostie :   


"Nu cred ca sunteti nici psiholog, nici sociolog. Dar totusi va raspund: am scris postarea dupa ce am vazut la TV un tanar care injura un echipaj aflat intr-o masina a parchetului."

(Comentariu prin Cristi — 19/08/2012 @ 1:39 AM)


Citind raspunsul , am ramas interzis : si formal , si pe fond , cele cateva randuri pareau scrise de un , pardon de expresie , tâmpit** . Odata surpriza consumata , am realizat ca am intalnit acest tip de argumentatie si la alti basisti , unii dintre ei la fel de doldora de pretentii ca dl. Danilet ...

Intrebarea subsecventa de neevitat : ce anume determina aparenta imbecilizare a basistilor ? Sa fie vorba de o saracire a intelegerii ? De o destructurare a eului ? De pierderea bunului simt ? De tulburari obsesiv-compulsive ? De toate astea la un loc ?...
...

In facsimil , corespondenta (inclusiv observatiile mele la raspunsul dumnealui) :         




* Ostentativ-pletosii si slinosii mi-au trezit , fara exceptie , repulsia . Din nefericire , cu varsta am dezvoltat tendinta de a-mi reprima instinctul ...

** In cel mai strict sens al cuvantului .
.

3 comentarii:

razvan coltea spunea...

Faptul ca i-ai scris onorabilului este o surpriza placuta pentru mine.Raspunsul primit e tare de tot.Banuiesc ca marea lor problema, a sustinatorilor fatisi ai Reinstalatului este ca nu prea mai au argumente logice si de bun simt in acest demers.Si atunci recurg la tot soiul de ciudatenii incercand sa nu se faca total de cacao.Daca de la Monica Macovei nu mai am nici un fel de pretentie, fiind deja om politic cu acte in regula, de la magistrati am cu totul alte asteptari. Ce pretentii mai ai de la CSM care a procedat golaneste timp de cateva zile? Si ei tot inalti magistrati.Adevaratul castig , daca poate fi numit asa, al acestei perioade de suspendare si a luptei politice care a urmat este tocmai datul aramei pe fata al unor institutii care trebuiau sa fie deasupra de orice banuiala.Iata ca acum stim cum stam.Nu numai noi ci si altii care chiar daca se fac ca nu au vazut si auzit nimic tot au puse undeva, in niste note ale rezidentelor de la ambasade, niste concluzii de netagaduit.Si numai una daca ar fi si anume 7,4 milioane de voturi.Si un boicot la care a chemat chiar impricinatul.Cel care nu vroia la masa verde, nu era las, macar un singur vot in plus si multe alte penibilitati.

Florin Staicu spunea...

Din motive de oportunitate , am publicat pe acest blog doar o parte din corespondenta mea (ma refer la corespondenta publica) .

In legatura cu valoarea raspunsului , ai fi uimit sa afli cat de ieftin este unul ca Patapievici , de exemplu ...

Necazul nu-i cu astia , insa . Necazul e cu oamenii simpli , care nu numai ca nu castiga nimic de pe urma prozelitismului tâmp , dar chiar ajung (unii dintre ei) sa se trezeasca ca trebuie sa-si ia lumea-n cap ...

razvan coltea spunea...

Apropo de Vasilica Danilet.Aseara am urmarit dreptul sau la replica de la Gadea.Omul nu se lasa.Combate si iar combate.Si cum era de asteptat a avut in fata un om ostil in mod vadit.Si care avea si avantajul ca umplea ecranul in timp ce dansului abia i se auzea vocea.Nu inteleg de ce persista in ridicol. Si e deja limpede pentru toata lumea cine muncea de zor la CSM in timp ce toti ceilelti erau in concediu si dadea comunicat dupa comunicat.Ma intreb daca le scria el sau veneau deja redactate.Bineinteles, aveau acordul telefonic.Deja clasic in tarisoara noastra.