marți, 9 octombrie 2012

Puterea exemplului prost



Sunt multi ani de cand am concluzionat ca haina statului* are asupra individului exact efectul contrar celui scontat** : in loc sa responsabilizeze , stimuleaza nesimtirea , tupeul , aroganta , s.a.m.d. .
...

La cele afirmate in preambul , un fapt exemplificativ : in aceasta dimineata , in jurul orelor 08.10 , in curtea Primariei , o masina a Politiei (foarte probabil apartinand serviciului circulatie) se lafaia pe trotuarul care duce catre chioscul Primariei . 

                              Nesimtire ...                 Puterea exemplului prost ...

                                            Slalom .

In chiosc , la una din mese , doi politisti in uniforma si cu veste reflectorizante , aflati , desigur , in misiune . Cu toate ca mi-am propus de sute de ori sa inchid ochii si sa ma fac ca nu vad nesimtirea , pur si simplu nu pot . Asa ca m-am dus la dumnealor , m-am recomandat si am adresat celui mai in varsta solicitarea (politicoasa) sa-si mute masina de pe trotuar . In primele momente , omul m-a privit , literalmente , cu gura cascata . Pur si simplu parea incapabil sa inteleaga ce i se intampla ... Apoi si-a revenit si a reusit sa articuleze un da cu inflexiuni aproximativ obraznice . 

Masina a ramas pe trotuar inca 10-15 minute , respectiv pana onor slujbasii statului si-au terminat misiunea si au plecat .

Acestea sunt faptele . Nu voi califica atitudinea aparatorilor legii mai mult decat am facut-o deja . O intrebare insa nu pot sa nu-mi pun : ce autoritate morala*** are un politist care arata dincolo de orice dubiu ca nu da doi bani nici pe lege , nici pe cetateni ?            

 * in sens larg , respectiv nu numai uniforma .
         ** ca regula generala .
*** lipsit de autoritate morala , din aparatorul legii nu ramane nimic altceva decat o bruta discretionara .
.

Niciun comentariu: