luni, 4 iulie 2011

Cateva comentarii edificatoare …


La un articol mediocru , avand drept tema o comparatie fortata si cu totul superficiala intre castigurile salariale ale romanilor inainte de ’89 si cele  curente , dau peste cateva comentarii interesante . Reproduc cateva , pastrand oarecum proportia intre parerile pro si contra exprimate . Toate comentariile - in numar de peste 220 - pot fi citite aici

  
Tiberius (17.06.2011, 15:42)
sunt născut in 78 , la revolutie aveam 11 ani, am prins ceva din perioada comunista, ex: ma trezeam de la 4 dimineatza si stateam cate 3 ore- 4 ore la coada sa prind si eu lapte . da... era dezastru...nu aveam de nici unele... după revolutie a fost mai rău (n.m.) ...după Liceu m-am hotărât sa plec din țară ptr ca nu se mai putea. Traiesc in Elvetia de cativa ani buni și MUlțUMESC DOAMNE ca m-ai scos din IADU ăla de ROmanie. IMi e scarbă cand mă duc in vizită acasa sincer nu m-aș m-ai intoarce dar acasa mai este mama si un frate altfel ptr nimic in lume nu m-aș mai duce acolo. Acasa toata lumea se plange , toata lumea e deprimată , nimeni cică nu are bani dar strazile sunt pline de masini luxoase, avem masini dar nu ne putem căca de foame (sorry de expresie), tuturor le place să se ”cace” pe el cand iese pe strada , vezi doame cine sunt eu, ce țoale am , ce masina am si cer țigări ca n-au 10ron in buzunar dar ei sunt șmecheri si .... ce să mai atat, ȚARĂ DE CĂCAT CU OAMENI DE CĂCAT. daca s-ar putea sa imi șterg din permisul de ședere ca sunt de origine română aș face-o din tot sufletul si din toata inima. Am luat destule ”palme” aici din cauza ca sunt român, poate prea multe si am invatzat lectia cand mă intreabă cineva (neoficial)de unde sunt prefer sa zic ca sunt din altă țară numai din Romania NU. si inca ceva : ROMÂNIA, NU TE IUBESC. nu te iubesc DELOC.

PT.TIBERIUS (18.06.2011, 21:37)
Pt.Tiberius:ar trebui sa-ti fie tie rusine de TINE.Si eu aveam tot varsta ta in ·89 dar nu ma vait ca o tzatza.Poate ca e in firea fiecaruia dar eu am inteles ca fara sacrificii nu se face nimic.Cred ca si Elvetia a facut multe sacrificii la care tu n-ai participat pentru ca ai ajuns acolo cand totul era de-a gata altfel ti-ai fi luat talpasita si de-acolo (n.m.).Si Germania e un exemplu de sacrificiu:dupa cel de-al doilea Razboi Mondial S-A TRAIT IN GERMANIA un fel de regim comunist.Mancau toti aceeasi paine neagra si dedicau Statului o ora de munca gratis pentru ridicarea tarii.Si vorbiti de taierea curentului si altele ....,pai or sa se intoarca si in capitalism pt. ca altfel nu e sostenibil.Din pacate tu si eu am avut nenorocul sa traim acea perioada de sacrificiu dar nu mereu a fost asa.Eu am trait la sat si nu ne impiedica nimeni sa avem 1 oaie,2 sau o capra,2,se rupeau crengile parului,prunului,marului sau ciresului de fructe.In oras o familie de-a mea de origine neamt aveau crescatorie de iepuri.S-au intors in Germania in ·90 si s-au stins amandoi dupa 4 ani.Acolo nu-i asteptau ce credeau ei.Mai gandeste-te la spusele tale.Iar la televizor imi aduc aminte ca aveam programe minunate,de calitate,nu era interzis sa vezi un "PE ARIPILE VANTULUI","PODUL WATERLOO" SAU ALTE CAPODOPERE.

constantin (21.06.2011, 14:00)
Una din acuzatiile aduse lui Ceausescu,printre altele, a fost subminarea economiei nationale,lucru foarte grav,pentru care a fost condamnat la moarte.Ma intreb, oare intreaga economie nationala de dupa anii 90 care a fost distrusa in totalitate aproape ,cine va raspunde si va fi executat asa cum a fost si Ceausescu????.Adevarata economie din Romania a fost distrusa dupa anii 90 si cineva va trebui sa raspunda pentru asta.Asteptam sa vedem cine va avea curajul sa-i traga la raspundere pe cei care au condus Romania dupa anii 90 .Poate cei care vor fi alesi la viitorul mandat vor avea curajul sa faca asta.

c…..s pe democratia voastra (21.06.2011, 07:15)
pai pe vremea comunismului lucram sofer pe basculanta si cistigam 10-11000 de lei pe luna puteam sa cresc o tarla de copii acum nuti mai permiti nici un copil sa-l cresti cum dracu sa nu scada populatia atunci imi permiteam sa maninc de trei ori pe zi la restaurant iar acum imi iau o bucata de sunca la pachet ca atat imi permit

monica (19.06.2011, 17:14)
mesajul anterior a fost supus..."moderarii"... de ce oare?? pentru ca am spus ca am 42 de ani, facultate terminata, cursuri peste cursuri dar nu reusesc sa-mi gasesc un loc de munca de 2 ani?? pentru ca sint obligata sa traiesc din pensia unui tata batrin?? este o tara de cacat in care daca n-ai o pila nu te angajeaza nimeni nici macar vinzator la buticul din colt... iar daca sari peste 25-27 de ani nu te mai angajeaza nimeni... ti se spune in fata ca vor tineri cu experienta.... patroni idioti care n-au nici macar 8 clase dar vor fufite ca angajate, nu oameni cu experienta.. probabil acelea sint persoanele care cistiga peste 1500 de lei pe luna... si sint LEI NU RONI... ca nu-mi aduc aminte sa se fi schimbat moneda nationala...O sa murim de foame pentru ca asta se si intentioneaza.. dintr-o tara producatoare ne-au facut o tara exclusiv consumatoare.... tot ce avem exportam.. gazul il platim mai scump ca de, il luam de la rusi si pe al nostru il dam pe o suma de nimic altor tari...am distrus industria perochimica, agricultura, tot ce producea tara asta.... sa cumparam cacaturi de la altii.. vrem sa mincam natural dar bagam in noi numai chimicale... laptele de la tarani imbolnaveste, nu trebuie sa-l dai la copii mici, dar noi cu ce naiba credeti ca am crescut inainte de 89?? cu aer?? ca nu era lapte praf de 1000 de feluri pe piata..si daca vroiai te descurcai perfect cu mincarea si toate cheltuielile pina in 89'. De cind am trecut la "democratie" n-am reusit sa plec in condcediu decit de 3-4 ori, n-am mai vazut marea decit de 2 ori, in ideea ca din 1970 pina in 1989 am fost in fiecare an la mare.....chiar nu puteti deschide ochii sa vedeti in ce hal am ajuns??

cristi afrim (19.06.2011, 16:04)
- uitativa in fiecare judet, cine are cele mai mari averi, uni politisti, primarii, garda financiara,cei platiti de la buget. care munceste cinstit -nimc,iar diferentele mari de salari provin din majorarea salarilor in procente nu cu sume fixe cum face ceausescu ,marea la toata lumea la fel, era maistru intr-o intreprindere care lua mai mult decat directorul, acum directorul are de 100 de ori mai mult- eu propun ca in cel mai scurt timp sa-i facem o statuie mare lui NICOLAE CEAUSESCU (s.m.), ca cat sa facut atunci in 20 si ceva de ani, astia in tot acest timp s-au ocupat doar de darimare si inca nu au terminat =tot mai au, cate hidrocentrale s-au facut atunci, mai spuneti cate sau facut de la revolutie, eram dependeti energetic ,trebuia sa avem curent gratis, cum au arabi petrol,la cate riuri are rominia

.... (19.06.2011, 13:23)
As fi preferat sa mor din mana lui Ceausescu decat sa mor cu zile din mana unor jigodii din vest care vin in Romania doar pentru interese si nu au nici cea mai minima buna intentie cu mine,cu noi.In concluzie:prefer o URA SINCERA decat O DRAGOSTE FALSA.

ILIUTZA (19.06.2011, 11:15)
pe 21.12.1989 am iesit cu coloana de pe platoul "23 august" si mergand pe jos pana la televiziune, am reusit sa imi rup pantalonii in genunchi(de cate ori am ingenunchiat) si sa ragusesc( de cate ori strigam: TIMISOARA sau JOS CEAUSESCU sau JOS COMUNISMUL). Ma uit acum inapoi si imi dau seama cate de prost am putut fi (s.m.).
Nu stiu ptr ce am iesit in strada in 1989. Aveam o casa(apartament 3 camere dat de ...ceausescu), aveam un salariu de cca 2800 lei 750 lei alocatzie ptr cei 2 copii 3000 lei salariu sotziei. TOTAL 6550 lei. Aveam mancare indastulatoare(poate nu va vine sa credetzi dar ratzia data de ceausescu, inainte de 1989, era de ajuns) ca ma ajutau cei din partea sotziei(din provincie) ma mai duceam prin preajma bucurestiului si cumparat alimente. Cumparam aceste alimente ptr ca erau naturale-DIRECT DIN GRADINA OAMENILOR-
Haidetzi sa va spun ce am acum:
Am o pensie sociala de cca 630 lei 400 lei ajutorul de somaj al sotziei. Din cei doi copii am mai ramas doar cu unul(celalalt s-a casatorit si a plecat la casa lui). Cel care a ramas are un salariu de cca 1200 lei si deabea ii ajunge lui(are 165 euro rata lunara la o banca plus ca este in ultimul an de facultate si ii trebuiesc o groaza de bani ptr examene licentza)
Cam asta este acum, locuiesc in acelasi apartament(dat de ceausescu) si cu toate ca sunt nascut crescut in Bucuresti, am vazut marea o singura data in viatza si acest lucru s-a intamplat la varsta de 39 de ani. Nu am iesit din tzara inainte de 1989 si nu am iesit nici dupa 1989(nu imi permit din veniturile pe care le am)
Cititzi si spunetzi voi....CAND CREDETZI CA O DUCEAM EU MAI BINE???? ATUNCI SAU ACUM?????
Aaaaa si sa va mai spun ceva: Nu am fost membru in Partidul Comunist Roman(desii am fost rugat de mai multe ori-NICIODATA FORTZAT). Nu sunt membru al nici-unui partid din zilele noastre. Singurul lucru pe care l-am avut, a fost....PIONER in scoala generala.
Avand in vedere cele spuse mai sus, imi permit sa spun ca Revolutzie in RO nu a fost niciodata, si schimbarea din 1989 nu a fost facuta ptr popor. Schimbarea a fost facuta ptr cei din afara granitzelor RO, deoarece RO avea(si inca are) un imens potentzial neexploatat. Schimbarea a fost finantzata de grupuri mari de interese de dinafara ptr a pune mana pe avutzia natzionala. Aceste grupuri au profitat de "lacomia" celor ce au condus RO(fie vb intre noi: tzara nu a fost condusa de romani)
...

Niciun comentariu: