miercuri, 6 iulie 2011

Intalnire a locuitorilor Cetatii


In 29 iunie , orele 18.00 , in sala de conferinte a Casei cu Cerb a avut loc intalnirea dintre o parte a locuitorilor Cetatii si consilieri locali . Temele discutate : problema accesului auto si a parcarii in Cetate si refacerea parcului de langa biserica romano-catolica .

La intalnire au participat consilierii Musunoi Daniela , Eftimie Adrian , Rolea George si Gavrila Ionel (toti PDL) . De asemenea , spre surpriza noastra (cel putin a mea) la intalnire au venit si dl. senator Basa (PDL) si dl. primar Danesan (PSD) .  

O remarca in legatura cu participarea : la ultima intalnire a locuitorilor Cetatii am hotarat sa invitam toti consilierii locali . De asemenea , am convenit ca reprezentantii MET sa formuleze si sa tipareasca invitatiile , iar dl. prof. Nagy sa le inmaneze fiecaruia in parte . Azi am aflat ca reprezentantii MET nu si-au respectat angajamentul si , pe cale de consecinta , consilierii nu au fost invitati la maniera hotarata . Cu exceptia d-lui Eftimie , care m-a sunat cu cca. 3 ore inainte de intalnire sa-i confirm/infirm cele anuntate aici , nu am nici cea mai vaga idee despre felul in care ceilalti oficiali au aflat de intalnire .

Foarte pe scurt , iata ce s-a discutat : locuitorii Cetatii , prezenti in numar de 14 , au confirmat cele sesizate si solicitate in petitiile succesive adresate Primariei si Consiliului Local . Consilierii prezenti si senatorul Basa au fost de acord ca cele sesizate sunt reale , anormale si reclama o corijare urgenta . Primarul Danesan a fost de acord (adevarat , cam cu o jumatate de gura) ca cele sesizate sunt reale si anormale , dar a conditionat solutionarea de rezolvarea litigiului existent intre dumnealui (in calitate de institutie) si proprietarii SC Boss Company SRL , firma care administreaza parcarile orasului si este detinatoarea privilegiata a unei bariere private amplasata pe un drum public .

La observatia mea , temeinic argumentata , cum ca cele doua chestiuni sunt cu totul diferite si nu se conditioneaza reciproc , dl. Danesan , in stilu-i inconfundabil , a scaldat-o . In plus , nu a reusit sa raspunda la doua intrebari aferente , respectiv cine a initiat si sustinut concesionarea parcarilor catre cei de la Boss Company si cine le-a prelungit cu 10 (zece) ani contractul de concesiune fix in ajunul alegerilor locale din 2008 ...

Catre finalul intalnirii , senatorul Basa a promis ferm ca cei de la PDL vor sustine solicitarile locuitorilor Cetatii si vor promova si vota adoptarea “Regulamentului de trafic in Cetatea medievala – Zona protejata cu valoare UNESCO” in forma acceptata (inclusiv) de locuitorii Cetatii pana cel mai tarziu in cursul lunii iulie a.c. . A incercat sa obtina si un angajament lipsit de echivoc al primarului Danesan , dar nu a reusit ; acesta a marait , a divagat , s-a eschivat , a conditionat si practic a refuzat sa-si ia un angajament onest , clar si curat . Ipostaza nu numai ca nu m-a surprins , ci mi-a reconfirmat convingerea ca principalul raspunzator pentru starea in care se afla Cetatea este primarul Danesan .


Concluzia mea : sunt gata sa pariez , la o cota de 1:1.000 , ca vor trece si iulie , si august , fara ca regulamentul sa fie adoptat . Cetatea va ramane , in continuare , sufocata de masini . 

Prin urmare :

1. Voi insista pe organizarea unui protest public si mediatizat .

2. Voi incepe documentarea in legatura cu detaliile parteneriatului public-privat incheiat intre Primarie (Consiliu Local ?) si Boss Company .


P.S.  Aflu (tot astazi) ca dupa sedinta (respectiv in ziua imediat urmatoare) , dl. primar a sunat o angajata a MET-ului careia i-a reprosat , printre altele , ca MET-ul “trage sforile” si “instiga” locuitorii Cetatii impotriva administratiei locale , respectiv impotriva d-lui . Ma feresc sa calific o asemenea atitudine , dar am luat nota si voi tine cont de ea … 

Niciun comentariu: