miercuri, 17 iulie 2013

In legatura cu agresarea corespondentului de presa ...



... Vasile Luca , sunt in masura sa fac urmatoarele precizari :

In cursul zilei de astazi m-am intalnit , intamplator , cu dl. Vasile Luca si cu unul din martorii care au asistat la cele petrecute in Piata Cetatii vineri , 12 iulie . In linii mari , dl. Luca mi-a povestit ceea ce a afirmat si in “Independentul Sighisorean” (vezi aici) .

Prima intrebare pe care i-am pus-o d-lui Luca a fost daca l-a provocat , indiferent cum , pe agresor . Raspunsul dumnealui a fost un nu categoric , urmat de precizarea ca nu stie cine este respectivul nici in momentul de fata . La remarca mea cum ca mi se pare ciudat sa nu fi aflat cine l-a agresat desi avea numarul de inmatriculare al autoturismului acestuia si stia ca este ginerele unui anume politist , dl. Luca a afirmat ca nu cunoaste numele agresorului , dar stie ca este ginerele d-lui Toth , lucrator in cadrul Politiei Sighisoara .

Intrebat daca a reclamat agresiunea , a confirmat , precizand ca a inregistrat plangerea la IJP Mures .

Persoana care il insotea si care a afirmat ca a participat la imobilizarea agresorului a confirmat – pe alocuri chiar explicit – cele sustinute de dl. Luca .

Concluzia mea , concluzie pe care i-am comunicat-o si d-lui Luca , a fost urmatoarea : daca cele sustinute de d-lui sunt adevarate , trebuie sa-si urmareasca agresorul in justitie si sa depuna toate diligentele pentru ca acesta sa fie pedepsit exemplar . Este inadmisibil sa ataci neprovocat , cu mana armata , ziua-n amiaza mare , in buricul Cetatii .
...

La cca. o ora dupa aceasta intalnire , ma suna dl. Toth Marcel , socrul celui acuzat de dl. Luca , care imi spune ca a citit articolul anterior si ar vrea sa stie daca ma intereseaza sa aflu si explicatia celui acuzat de agresiune . Raspunsul meu a fost , evident , da . Foarte pe scurt , am aflat urmatoarele :

Fata d-lui Toth este functionar in cadrul Biroului Relatii Publice al Primariei Sighisoara . In cadrul programului de lucru , a intrat in repetate randuri in dialog cu dl. Luca , care a inceput sa-i faca avansuri cu tenta sexuala . Cum era normal ,  a adus situatia la cunostinta sotului . La data incidentului , aflandu-se in autoturismul condus de acesta , i-a aratat cine este persoana despre care i-a vorbit . Cel in cauza a oprit si s-a adresat celui indicat , respectiv d-lui Luca , cerandu-i sa-i lase sotia in pace . Fiindca d-l Luca i-a raspuns necuviincios , s-a ajuns la altercatie , altercatie care a degenerat intr-un schimb de lovituri . Dl. Luca a recurs la folosirea unui scaun pe post de arma , moment in care oponentul a scos din autoturism un baston telescopic cu care a ripostat . In incaierare a fost ranit si are certificat constatator medico-legal .

Concluzia mea , concluzie pe care i-am comunicat-o si d-lui Toth , a fost urmatoarea : daca cele sustinute de d-lui sunt adevarate , povestea se schimba fundamental . In situatia descrisa , as fi reactionat la fel . Este inadmisibil sa pretinzi de la altii respectarea legii si a normelor morale si tu sa fii un libidinos cu apucaturi de pradator sexual .    
...

Una peste alta , desi depaseste cu mult sfera mea de preocupari , voi incerca sa gasesc martori care pot indica care sustinere este adevarata .  

Indiferent de asta , persista o intrebare : ce cauta tanarul in cauza cu autoturismul in Cetate , conducand in sens interzis pe o strada cu sens unic ? De bastonul telescopic nu intreb nimic , ca nu sunt fariseu ...

Voi reveni .

 

UPDATE 19.20

Ma suna dl. Luca , care imi spune (reproseaza ?) ca a aflat “de la cineva" ca as fi publicat si varianta celeilalte parti si ca a crezut ca “suntem de aceeasi parte a baricadei” .

In rezumat , i-am spus ca ma descumpaneste ceea ce imi spune si l-am asigurat ca sunt interesat de adevar , indiferent care este acesta . I-am mai spus ca in acest punct ceea ce cred eu in legatura cu cine minte si cine spune adevarul este irelevant si ca mi se pare moral sa prezint ambele puncte de vedere , in masura in care le cunosc . Pe viitor , voi incerca - in limita posibilitatilor efective - sa imi formez o opinie fundamentata pe marturiile celor care au vazut faptele .   
...

Oricum , ambele variante sunt de o gravitate extrema : fie avem un prezumtiv agresor de o violenta neprovocata iesita din comun , fie avem un prezumtiv pradator sexual ascuns sub aparenta unui moralist .

Inca ceva : situatiile de acest gen m-au determinat sa inregistrez TOATE convorbirile telefonice pe care le port . Asa este setat telefonul meu .  Nu de alta , dar in timp s-ar putea sa uit ceea ce am spus si in unele cazuri ar fi chiar pacat ...      
.

Niciun comentariu: