vineri, 9 aprilie 2010

Despre relatia mea cu Mihai Eminescu Trust (II)


Catre finalul intalnirii “de prezentare a rezultatelor” am fost cooptat , oarecum tacit , in proaspat constituitul grup de initiativa .

De ce am acceptat sa trec de la o manifestare formala la o actiune concreta , in conditiile in care aceasta actiune era initiata de MET si girata de Primaria Sighisoara ? Cam din aceleasi motive care m-au determinat sa accept si primele doua invitatii . Hotaratoare au fost , insa , doua : am apreciat ca este o buna ocazie de a intelege mai bine ce este MET-ul si doi , mi se oferea posibilitatea sa fac , in sfarsit , si ceva ”constructiv” pentru comunitate . O precizare : ultimul motiv a fost cat se poate de serios . Dincolo de formularea ironica , care are a face cu imputarile tendentioase pe care le-am tot auzit in ultimul timp , am considerat ca este util sa incerc si o asemenea experienta .  

Sa revin la fapte . Prima intalnire a grupului s-a desfasurat (daca tin bine minte) in 27 iunie 09 , la sediul MET . Au participat Caroline Fernolend (MET) , Dorothy Tarrant (Veritas) , Gritti Leonhardt-Pesak  (Forumul German) , Daniela Oprea (Primaria Sighisoara) , Pascu Ioan ( Primaria Sighisoara) , Oliviu Marian (MET) , Nicolae Tescula (Muzeul de Istorie) si subsemnatul . Minuta intalnirii o gasiti aici . A fost , din punctul meu de vedere , o intalnire de tatonare reciproca .

Discutiile s-au axat , de la bun inceput , pe starea Cetatii . Asupra chestiunilor luate in discutie si identificate drept probleme am convenit relativ usor ; asupra cauzelor acestor probleme si asupra cailor de rezolvare parerile au diferit . Concret , in timp ce eu sustineam (argumentat*) ca necazurile Cetatii pleaca de la “turismul de turma” promovat ilicit (in principal) de Asociatia Turistica Sighisoara si de la incapacitatea si indolenta administratiei locale , ceilalti participanti au fost (sa zicem) mai rezervati .

Spre exemplu , d-na Fernolend sustinea ca ar trebui evitata o abordare conflictuala a problemelor  , mutand implicit accentul de pe cauze pe “implicarea  constructiva” (asta fara a indica alte cauze decat cele aratate de mine) . Abordare sustinuta si de d-na Oprea .    

Catre final am convenit , fara nici o dificultate , asupra scopului principal al initiativei : initierea constituirii unei asociatii a locuitorilor Cetatii . Am mai convenit sa incepem demersurile cu un exemplu de abordare “constructiva” : sa concepem , sa producem si sa montam un set de placute indicatoare pentru strazile din Cetate care sa contina , pe langa numele curent , si numele istoric . Am hotarat urmatoarea intalnire pentru 17 august , la sediul Forumului German .

Pot afirma ca prima intalnire a grupului de initiativa mi-a lasat impresii mai degraba favorabile . In pofida anumitor diferente de opinie , am constatat ca participantii sunt , cel putin aparent , de buna credinta . Si preocupati de soarta Cetatii . Premise suficiente pentru a continua .   

va urma
* argumente expuse , pe larg , in cateva din postarile anterioare

Niciun comentariu: